پادویش

iNoti

پادویش

iNoti

چطور صفحه اختصاصی کارت ویزیت من در صفحه اول گوگل قرار بگیرد؟

چطور صفحه اختصاصی کارت ویزیت من در صفحه اول گوگل قرار بگیرد؟

چطور صفحه اختصاصی کارت ویزیت من در صفحه اول گوگل قرار بگیرد؟

   صفحه اختصاصی کارت ویزیت، صفحه‌ای است که در اختیار تمامی افرادی که کارت ویزیت الکترونیکی EBC خریداری کرده‌اند؛ قرار خواهد گرفت.
این صفحه همانند یک وب‌سایت Single Page عمل خواهد کرد.
بنابراین خیلی از کسب و کارها می‌توانند از این صفحه برای معرفی کسب و کار، جذب مشتری بیشتر و معرفی محصولات و خدماتشان استفاده کنند.
حتما برای خیلی از افرادی که در حال استفاده از صفحه اختصاصی EBC  هستند؛ خیلی مهم است که در زمان جستجوی کاربر، صفحه‌ی آنها در صفحه اول گوگل به کاربران نمایش داده شود. یا به اصطلاح سئو وب سایت خوب باشد.
iNoti از نظر فنی این امکان را فراهم کرده تا با رعایت یک سری اصول در وارد کردن محتوا، بتوانید بیشترین امتیاز را از گوگل دریافت کنید؛ و صفحه اختصاصی کارت ویزیت خود را در صفحه اول گوگل نمایش دهید.
 

آیا هر سایتی، امکان نمایش داده شدن در صفحه اول گوگل را دارد؟

   باید در جواب این سوال به شما بگوییم بله.
اگر آن وب سایت از نظر فنی به خوبی طراحی شده باشد و اگر مدیر سایت، اطلاعات را با رعایت یک سری اصول در سایتش قرار دهد؛ می‌تواند در حوزه فعالیت و کسب و کار خود بر روی یک سری از کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.


نکات مفید برای وارد کردن اطلاعات در صفحه اختصاصی کارت ویزیت

   اول از همه می‌خواهیم مخاطبین این مقاله را با یک سری از اصطلاحاتی که در بهبود سئو وب سایت تاثیر دارد؛ آشنا کنیم.
  1. کلمات کلیدی Keywords
  2. تگ عنوان Title Tag
  3. تگ توضیحات Meta Description
  4. تگ Alt تصاویر
در ادامه مقاله به شما نشان خواهیم داد که این تگ‌ها در کجا کاربرد داشته و نحوه تکمیل آن در تنظیمات مدیریت صفحه اختصاصی کارت ویزیت EBC  چگونه است.


کلمات کلیدی Keyword

   یکی از مواردی که در سئو وب سایت و آمدن صفحه اختصاصی EBC به صفحه اول گوگل ، بسیار اهمیت دارد؛ پیدا کردن کلمات کلیدی متناسب با محتوای کسب و کار شما است.
این کلمات کلیدی در صفحه اختصاصی EBC می‌تواند شامل نام برند یا عبارات مختص به کسب و کار شما باشد.


تگ عنوان یا Title Tag

   تا به حال شده به نوشته‌ی سربرگ مرورگر، وقتی صفحه‌ی سایتی را باز کرده‌اید ؛ دقت کرده باشید؟ یا زمانی که چیزی را در گوگل جستجو می‌کنید؛ علت نمایش نتایج جستجو با آن ساختار را بدانید؟
در این قسمت ما شما را با تگ عنوان یا Title Tag آشنا خواهیم کرد.
یکی از مهم‌ترین بخش هایی که موتورهای جستجوگر، اول از همه به سراغش می‌روند؛ دقیقا همین "تگ عنوان" است و تاثیر بسیار زیادی در ارتقاء صفحه اختصاصی کارت ویزیت شما به صفحه اول گوگل دارد.
برای آنکه دقیقا متوجه محل نمایش محتوای این تگ شوید؛ به تصاویر زیر دقت کنید.
همانطور که در تصاویر می‌بینید؛ علاوه بر اینکه محتوای تگ عنوان، در تیتر نتایج گوگل نمایش داده می‌شود؛ زمان باز کردن صفحه سایت در سربرگ مرورگر هم نمایش داده خواهد شد.
اگر کاربر ماوس خود را برای مدت کوتاهی بر روی سربرگ مرورگر نگه دارد؛ عنوان کامل آن در کادر باریکی نمایش داده خواهد شد.
 
تگ عنوان در نتایج گوگل
نمایش تگ عنوان در سربرگ مرورگر


علت اهمیت تگ عنوان (Title Tag) در سئو وب سایت

   اگر به تصاویر بالا دقت کرده باشید؛ می‌بینید که اولین خطی که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود؛ همین عنوان صفحات وب سایت است.
پس کاربر، پس از سرچ برای پیدا کردن بهترین نتیجه، حتما عناوین نتایج گوگل را مطالعه خواهد کرد.
لذا در انتخاب عناوین بسیار دقت کرده و حتما از کلمه کلیدی اولیه‌ای که برای صفحه اختصاصی کارت ویزیت خود در نظر گرفته‌اید؛ استفاده کنید.


محل وارد کردن تگ عنوان صفحه اختصاصی EBC

   در حال حاضر عنوان صفحه اختصاصی کارت ویزیت از 2 قسمت، تشکیل می شود و در کنار یکدیگر قرار خواهد گرفت.
  • نام تجاری کسب و کار
برای دسترسی به این قسمت می بایست از "منوی مدیریت کد EBC" ، گزینه "مدیریت صفحه اختصاصی" را انتخاب نمایید و در کادر مختص به " نام تجاری کسب و کار"، نام برند و کسب و کار خود را به طور کامل وارد کنید.

نکته:
دقت کنید که این نام یکتا باشد و مشابه آن در مرجع کسب و کارهای آی نوتی وجود نداشته باشد. انتخاب عبارت یکتا در این کادر کمک بزرگی به سئو وب سایت شما خواهد کرد. پس حتما همه افراد که کارشناس فروش آی نوتی هستند نباید از عبارات مشابه استفاده کنند.

در خیلی از مواقع می‌توانند از عبارات مترادف فارسی یا انگلیسی و یا عبارات متضاد استفاده کنند. زیرا احتمال جستجوی کاربر با هر یک ار این عبارات وجود دارد.
برای بهتر شدن عبارات می‌توانند نام خودشان را در کنار عبارت کارشناس فروش آی نوتی قرار دهند و این عبارت را با کاراکتر Dash (-) یا Pipe (|) استفاده کنند.
دقت کنید که کاراکتر Dash به عبارات نچسبد و با یک فاصله (Space) از یکدیگر جدا شده باشند.
برای متوجه شدن بهتر این موضوع به تصویر زیر توجه نمایید.
نحوه وارد کردن تگ عنوان برای صفحه اختصاصی کارت ویزیت الکترونیکی
در این بخش بستگی دارد که کد EBC خریداری شده برای کارت ویزیت، از چه نوعی باشد.
اگر کد شما از نوع عددی باشد، شما برای تعیین تگ عنوان مناسب، محدود به "نام تجاری کسب و کار" خواهید شد.
اما اگر کد EBC شما از نوع حروف فارسی یا لاتین باشد، می‌توانید کد خود را یک عبارت مرتبط با برند یا کسب و کار و یا نام خودتان قرار دهید.
برای این کار می‌بایست به بخش "مدیریت کد EBC" و به قسمت "تغییر کد" مراجعه کنید.
نحوه وارد کردن کد کارت ویزیت الکترونیکی


محل وارد کردن تگ عنوان برای صفحه محصولات در صفحه اختصاصی EBC

  • نام کالا/ خدمات
اگر برای صفحه اختصاصی کارت ویزیت، محصول وارد کرده باشید؛ کاربر پس از کلیک بر روی هر محصول، وارد صفحه جداگانه‌ای خواهد شد.
بنابراین هر کدام از این صفحات دارای "تگ عنوان" مجزایی است.
تگ عنوان برای هر یک از محصولات توسط سیستم از چند قسمت تشکیل می‌گردد لذا نکات گفته شده؛ را در این بخش لحاظ نمایید.
  1. نام تجاری کسب و کار
  2. کد اول کارت ویزیت الکترونیکی
  3. عنوان محصول ( نام کالا و خدمات)
نکته:
طول تگ عنوان برای هر صفحه نباید خیلی کوتاه و یا خیلی بلند باشد. بهترین طولی که برای Title Tag پیشنهاد شده است؛ عبارتی ما بین 40 تا 60 کاراکتر می‌باشد. پس برای وارد کردن تگ عنوان حتما این مورد را در نظر داشته باشید.


تگ توضیحات Meta Description

   تگ توضیحات دقیقا همان متنی است که در نتایج جستجوی گوگل زیر آدرس سایت نمایش داده خواهد شد.
متنی که در این بخش قرار می‌دهید تاثیر خیلی زیادی در آمدن صفحه اختصاصی EBC شما در صفحه اول گوگل دارد.
برای فهم بهتر این موضوع به تصویر زیر دقت نمایید.
 
محل نمایش آدرس سایت در نتایج موتور جستجوی گوگل
 
محل نمایش تگ توضیحات در نتایج موتور جستجوی گوگل


علت اهمیت تگ توضیحات (Meta Description) در سئو وب سایت

   کاربران پس از جستجو در گوگل پس از عنوان به توضیح زیر آدرس سایت (URL)، توجه می‌کنند و آن را مطالعه خواهند کرد. اگر کاربر حس کند که این توضیحات مرتبط با چیزی است که به دنبال آن می‌گشتند؛ بر روی آن لینک کلیک خواهد کرد.
در کنار این موارد، "تگ توضیحات" یا همان Meta Description، برای موتور جستجوگر گوگل، بسیار اهمیت دارد.
بنابراین، بسیار مهم است که چه متنی را برای هر یک از صفحات اختصاصی EBC وارد می‌کنید.
متنی که برای این بخش وارد می‌نمایید می‌بایست حاوی کلمه کلیدی ‌های با ارزش شما باشد. تاکید می‌کنیم که حتما 1 الی 2 بار از کلمه‌ی کلیدی اولیه‌ای که در نظر گرفته‌اید؛ استفاده کنید.
علاوه بر این سعی کنید متن جذابی برای این قسمت بنویسید؛ که به طور خلاصه موضوع آن صفحه را برای مخاطب شرح دهد.


محل وارد کردن تگ توضیحات برای صفحه اختصاصی EBC

   برای توضیحات صفحه اصلیِ، صفحه اختصاصی کارت ویزیت می‌بایست به بخش "مدیریت کد EBC" گزینه "مدیریت صفحه اختصاصی" مراجعه کنید.
  • توضیحات درباره کسب و کار و خدمات
کادر مربوط به این گزینه برای توضیحات Meta Description قرار داده شده است.
البته توضیحاتی که در این بخش قرار می‌دهید؛ در قسمت "درباره ما" صفحه اختصاصی کارت ویزیت شما هم قرار داده می‌شود.
پس سعی کنید که از کلمات کلیدی با ارزشی که در "تگ عنوان" قرار داده‌اید؛ حداکثر 2 بار در "تگ توضیحات" استفاده کنید.

نحوه وارد کردن تگ توضیحات برای صفحه اختصاصی کارت ویزیت الکترونیکی


محل وارد کردن تگ توضیحات برای محصولات صفحه اختصاصی EBC

  • توضیح کالا / خدمات :
اگر می‌خواهید؛ ویترین محصولات در صفحه اختصاصی کارت ویزیت را تکمیل کنید؛ بهتر است اصول سئو وب سایت را در این بخش هم رعایت کنید تا کمک کند زودتر در صفحه اول گوگل بیایید.
برای این کار کافیست به بخش "مدیریت کد EBC" گزینه "محصولات" مراجعه کنید. از دسته بندی موجود، بر روی "مدیریت محصولات" کلیک کنید تا بتوانید بخش تگ توضیحات را برای تک تک محصولات آن دسته بندی، ویرایش نمایید.
 
نحوه وارد کردن تگ توضیحات برای محصولات صفحه اختصاصی کارت ویزیت الکترونیک


تگ Alt تصاویر

   متنی که در این تگ قرار می‌گیرد؛ توضیحی برای آن عکس است. اگر به هر دلیلی این عکس در سایت و یا صفحه اختصاصی EBC شما لود نشود؛ توضیح نوشته شده در تگ Alt ، به مخاطب نمایش داده خواهد شد.
البته اگر  سعی کنید در تگ Alt تصاویر محصولات، از کلمات کلیدی صفحه اختصاصی کارت ویزیت و یا کلمات کلیدی با ارزش مرتبط به محصول استفاده کنید؛ تاثیر بسزایی در سئو وب سایت و آمدن به صفحه اول گوگل خواهد داشت.
  • در صفحه اختصاصی کارت ویزیت الکترونیک عنوانی که برای صفحه اختصاصی، قرار می‌دهید، دقیقا در توضیح تگ Alt، برای لوگوی صفحه اختصاصی کارت ویزیت قرار داده خواهد شد.
  • عناوینی هم که برای هر یک از محصولات قرار می‌دهید به عنوان توضیح تگ Alt تصویر آن محصول درج می‌گردد.
پس برای تگ Alt تصاویر صفحه اختصاصی EBC ، نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. فقط سعی کنید عناوین محصولات و عنوان صفحه اصلی را به‌خوبی انتخاب کنید.

قاتلان انگیزه کارمندان باید اعدام گردند

قاتلان انگیزه کارمندان باید اعدام گردند

قاتلان انگیزه کارمندان باید اعدام گردند

   انگیزه کارمندان یکی از اصلی ترین مسائلی است که باعث بهبود عملکرد کارکنان خواهد شد.
اجازه دهید کمی واضح تر توضیح دهم.
اگر شما هم مدیر یک کسب و کار مخصوصا یک کسب و کار نوپا یا به اصطلاح استارت آپ باشید؛ حتما با استعفای کارمندان خوب شرکتتان و کاهش عملکرد کارکنان مواجه شده‌اید.
استعفای آنان، شوک بزرگی به شما و به مجموعه شما وارد کرده است.
حتی وقتی از آنها دلیل استعفا را جویا شده‌اید؛ بدون آنکه حرفی بزنند و پاسخ منطقی به شما بدهند؛ از شما و محیط کاری شما خداحافظی می‌کنند و می‌روند.
آن وقت شما به عنوان یک مدیر زبده با انبوهی از سوالات مختلف در ذهنتان مواجه خواهید شد.
سوال‌هایی که شاید هیچ وقت برای آنها جوابی پیدا نکنید.
شاید تعداد مدیرانی که به انگیزه کارمندان بها می‌دهند کم باشند. اما خوشبختانه یا متاسفانه باید بگویم که انگیزه کارمندان رابطه کاملا مستقیمی بر روی عملکرد کارکنان خواهد داشت.
عملکرد کارکنان یعنی میزان راندمان و بهره وری کارکنان در محیط کاری است.
انگیزه کارمندان یکی از پیچیده ترین و پر دغدغه‌ترین مسایلی است که در سازمان‌های دنیا مطرح می‌باشد.
دلایل استعفای کارمندان

احتمالا در اینجا برایتان سوال می‌شود که:

برای افزایش انگیزه کارمندان در محیط کاری چه کار کنیم؟

   شاید فکر کنید به همین راحتی‌ها نمی‌شود انگیزه کارمندان را افزایش داد اما باید به شما یادآوری کنم طبق آماری که از سازمان های معتبر دنیا گرفته شده است؛ دلیل پیشرفت و موفقیت آنها توجه مدیرها به کارمندها بوده است.
توجه برای پیدا کردن خواسته‌ها و نیازهای آنان و برنامه ریزی برای اهدافی که همسو و هم جهت با اهداف کارمندان باشد می‌تواند تاثیر زیادی بر روی افزایش انگیزه کارمندان و عملکرد کارکنان داشته باشد.
فقط کافیست کمی برای شناخت روحیات و تیپ رفتاری کارمندانتان وقت بگذارید.
حتی گاهی اوقات ترتیبی دهید تا جلسات خصوصی‌ای با تک تک کارمندانتان داشته باشید. در این جلسات از آنها بخواهید تا در مورد دغدغه‌ها، ناراحتی ها و مشکلات کاریشان با شما صحبت کنند.
حتی اگر با شما راحت هستند در مورد مشکلات شخصیشان با شما مشورت کنند.
شاید باورتان نشود که این سطح از توجه، تا چه میزان به افزایش انگیزه کارمندان، بهبود عملکرد کارکنان و شادابی محیط کاری کمک خواهد کرد.
به شما پیشنهاد می کنم اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این مسائل اطلاعات کسب کنید؛ حتما کتاب از خوب به عالی را مطالعه کنید.
 
برگزاری جلسات خصوصی با کارمندان
 

کارمندان احتیاج دارند دیده شوند.

   اگر واقعا به نیروی انسانی سازمان خود اهمیت می‌دهید؛ می‌خواهید انگیزه کارمندان و عملکرد کارکنان را افزایش دهید و دوست ندارید نیروهای خوب سازمانتان را از دست بدهید؛ پس مهم ترین نیاز آنها را که نیاز به دیده شدن است؛ بر طرف کنید.
با برطرف کردن نیاز دیده شدن و توجه کردن به کارمندان، محیط کاری را برای آنان دلپذیر و دوست داشتنی‌تر کنید. در محیط کاری دلپذیر انگیزه کارمندان افزایش پیدا خواهد کرد.
کارمندان همیشه تشویق شدن و مورد تحسین قرار گرفتن را دوست دارند. همه افراد دوست دارند توانایی آنها به خوبی توسط مدیران بالاسری شناخته شود و از آنها در راستای اهداف شرکت استفاده گردد.
سیستمی را طراحی کنید تا کارمندانتان را ارزیابی کنید. در بازه های زمانی مناسب کارمند نمونه انتخاب کنید و در حضور جمع آنها را مورد تشویق قرار دهید.
یا ترتیبی دهید در انتهای انجام پروژه و انجام کارها از کاری که انجام داده‌اند؛ قدردانی کنید.
همچنین به علایق شخصی کارمندان اهمیت دهید و با آنها در آن زمینه‌ها صحبت کنید.
اهمیت دادن به علایق شخصی کارمندان یکی از عوامل افزایش انگیزه کارمندان و عملکرد کارکنان در محیط کاری می‌باشد. همچنین رعایت این قبیل مسایل، در شادابی محیط کار بی‌تاثیر نیست.
امروزه خیلی از شرکت‌های ایرانی و کسب و کارهای اینترنتی مانند شرکت دانش بنیان گسترش طراحان نقش الماس (آی نوتی) ، به اهمیت افزایش انگیزه کارمندان و ایجاد محیط کار شاداب پی برده اند.
 
دیده شدن کارهای کارمندان از سمت مدیران

قاتلان اصلی انگیزه کارمندان چه چیزهایی هستند؟

   انگیزه دقیقا همان منبع سوخت و انرژی کارمندان است که می‌تواند عملکرد کارکنان را صدها برابر کند و محیط کاری را برای آنها دلپذیرتر کند.
خیلی از مسائلی که ممکن است اصلا به آنها فکر نکرده باشید؛ رفته رفته انگیزه کارمندان را از بین برده و تاثیر منفی‌ای در عملکرد کارکنان خواهد داشت.
اصلی‌ترین علت‌هایی که باعث مرگ انگیزه کارمندان می شود عبارتند از :

شرایط محیطی و فیزیکی سازمان

   آیا می‌دانید نبود نور طبیعی در محیط کاری باعث افسرگی کارمندان شما می شود؟ یا اینکه دقت به نظافت محیط کاری و حتی صندلی و میز کار کارمندان در عملکرد آنها تاثیر مثبت خواهد داشت؟
پس فراموش نکنید؛ فراهم کردن امکانات ضروری، ایجاد فضایی زیبا در محیط کاری، فراهم کردن فضایی برای زمان های استراحت کارمندان و هر چیزی که آسایش و آرامش را برای کارمندان به ارمغان بیاورد؛ لازمه‌ی محیط کاری مناسب می‌باشد.
شرایط محیطی و فیزیکی محیط کار


شفاف ساختن شرح وظایف پرسنل

   می‌توانیم به جرات بگوییم بیشتر افراد متخصص، از اینکه در کارهایشان دچار سردرگمی شوند بیزارند و می‌خواهند حیطه وظایف آنها به درستی مشخص و به همه‌ی افراد اعلام گردد تا کارمندان دیگر به خودشان اجازه ندهند کارهایی خارج از حیطه وظایف آن او به آن فرد بدهند.
قطعا عدم رعایت همچین اصلی در کاهش انگیزه کارمندان تاثیر خواهد گذاشت و کارمندان کم کم از اینکه کارهای نامرتبط با تخصصشان انجام می‌دهند کلافه خواهند شد.

دادن کارهای نا مرتبط به کارمندان
 

هم‌راستا نبودن اهداف کارمندان و مدیران شرکت

   همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد یکی از راه‌های افزایش انگیزه کارمندان ایجاد اهداف و چشم اندازهای مشترک بین سازمان و کارمندان سازمان می‌باشد.
حرکت در مسیری همسو برای رسیدن به یک هدف که هم به نفع کارمندان و هم به نفع سازمان است؛ انگیزه کارمندان را چند برابر خواهد کرد.

هم‌راستا نبودن اهداف کارمندان و مدیران شرکت


عدم دخالت کارمندان در تصمیم گیری

   در برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها تصمیم گیری‌ها فقط توسط مدیران انجام می‌گردد و کارمندان هیچ گونه نقشی در تصمیم گیری‌های شرکت ندارند.
یکی از راهکارهای خوب این است که حداقل برای انجام برخی پروژه‌ها، جلسات طوفان‌ فکری برگزار کنید. این کار باعث می شود ایده های خوبی برای انجام پروژه به ذهن کارمندان شما برسد و همین قضیه اولا احساس مفید بودن را به کارمندان منتقل خواهد کرد؛ ثانیا ایده‌ها می‌تواند به توسعه و بهبود پروژه شما کمک شایانی کند.
حس مفید بودن در محیط کاری یکی از مواردیست که عملکرد کارکنان را افزایش خواهد داد.
عدم دخالت کارمندان در تصمیم گیری

عدم اعلام عملکرد کارکنان به خودشان

   یک لحظه خودتان را به جای کارمندان بگذارید. اگر شما هم کارمند بودید دوست نداشتید بازخورد کارهایی که انجام داده اید را از سمت مدیران ببینید؟
دوست نداشتید بدانید کارهایی که انجام داده‌اید تا چه حد مفید بوده است؟
اعلام نتیجه عملکرد کارکنان، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در افزایش انگیزه کارمندان داشته باشد.

عدم اعلام عملکرد کارکنان به خودشان


توجه نامتوازن به کارمندان

   به همه کارمندان در هر جایگاهی که هستند و هر شغلی که دارند به یک میزان توجه کنید.
عدم توجه به شغل کارمندان به یک میزان، عملکرد کارکنان را کاهش خواهد داد.
عدم اعلام عملکرد کارکنان به خودشان


ایجاد ترس در کارمندان

   اگر کارمندان شما همیشه از اعلام ایده‌های جدید و انتقادات و نظراتشان بترسند؛ یا حتی قدرت ریسک کردن در انجام کارها از آنها سلب شود؛ مطمئن باشید به مرور زمان نسبت به محیط کاری خود بی تفاوت خواهند شد و کم کم انگیزه‌ای برای ارائه ایده نخواهند داشت.

ایجاد ترس در کارمندان


آخرین سخن

   به خاطر داشته باشید توجه به پرسنل کار سخت و پیچیده‌ای نیست.
پس به کارمندانتان فرصت دیده شدن بدهید. به کارهایشان توجه کنید و آنها را تشویق کنید؛ به ایدهای کارمندان بها دهید.
نیروی انسانی بزرگترین سرمایه یک سازمان می‌باشد پس باید مراقب باشید که آنها را به راحتی از دست ندهید.
همیشه به خاطر داشته باشید که جذب نیروی انسانی جدید هزینه بسیار بالایی برای سازمان شما خواهد داشت لذا از نیروهای قدیمی خود به خوبی مراقبت کنید.

نگذارید بازاریاب های دیگر این مقاله را بخوانند

نگذارید بازاریاب های دیگر این مقاله را بخوانند

نگذارید بازاریاب های دیگر این مقاله را بخوانند

اصلا روزهای جالبی را نمیگذراندم ، هر روز که به تاریخ چکم نزدیکتر می شدم استرسم بیشتر می شد. جدیدا صبح ها در قفسه سینه ام احساس سنگینی و درد میکردم.
آدم گاهی در چنین مواقعی شروع میکند خودش را سرزنش کردن. چرا کار من به جایی رسید که اعتبارم تا این حد کم شود. هیچ کدام از کسانی که از آنها پول قرض خواسته بودم ، جواب مثبت نداده بودند.
از طرف دیگر مسئله ای هم بود که بیش از بقیه آزارم میداد ، عده ای تلفن من را جواب نمیدادند و من احساس میکردم که پشت این جواب ندادن جملاتی این چنینی را هم گفته اند:
  • باز این بازاریابه زنگ زده بگه بیا فلان چیز و بهت بفروشم
  • باز این رفته تو یه جریان بازاریابی جدید و ... و صدها جمله این چنینی...
ناگهان تلفنم زنگ خورد ، آقای شایانی از مشتریان سابقم بود ، حدود یک سال و نیم پیش توی یک جریان بازاریابی باهاشون آشنا شده بودم. یکم احوال پرسی کردیم و بعد یک راست رفت سر اصل مطلب. از شخص واسطی که باعث آشنایی ما بود شنیده بود که من چک دارم و خودش پیش قدم شده بود برای قرض دادن پول!
بعد از قطع تماس برایم باور نکردنی بود که یک مشتری حالا در چه سطحی از اعتماد نسبت به من به عنوان یک بازاریاب قرار گرفته است. و شروع کردم به بررسی علل و نتایجی که همچین حالتی از ارتباط با مشتری میتواند داشته باشد.
در چند تیتر پایین سعی میکنیم تا قسمتی از این بررسی و تعامل را برای شما بازتاب دهیم:

به عنوان یک بازاریاب با مشتری قرار ملاقات بگذارید ، به عنوان یک دوست از جلسه خارج شوید

آشنایی حضوری با مشتریان یک راه حل ایده آل برای شروع یک پروسه ارتباط با مشتری ارگانیک است. در چنین ارتباطی افراد از علایق ، نگرانی ها ، جزئیات مشاغل شخصی خود اطلاعات ارزشمندی به شما میدهند که در مسیر توصیف محصول یا خدمات برای هدف نهایی شما این اطلاعات اهمیت پیدا میکند.
از طرفی در چنین جلساتی گاهی اطلاعاتی شخصی تر مثل ماه تولد ، اطلاعاتی درباره اعضای خانواده و دغدغه های شخصی افراد به دست می آورید که میتوانید از آن ها برای ادامه جریان ارتباط با مشتری بهره ببرید.
شما به عنوان یک فرد مسلط به بازاریابی در جلسات با مشتریان خود احتمالا کاغذ و قلمی همراه دارید برای ثبت یادداشت های حاصل از گفتگوهای مسیر جلسه ، این یادداشت اندکی از اطلاعات شخصی را هم نگه داری کنید.

از اطلاعات مشتریان خود یک پایگاه داده ساده تشکیل دهید

کارکردن با فایل های اکسل را فرا بگیرید ، یک پایگاه دانش ساده از مشتریان خود تشکیل دهید . در این پایگاه داده اندکی از اطلاعات فردی آن مشتری را هم لیست کنید . به عنوان مثال:
  • تاریخ تولد
  • شغل
  • رویدادهای مرتبط با شغل شخص (مثل نمایشگاه ها ، همایش ها ، سمینارها و ...)
و ...
این جزئیات شخصی بهانه های موجه و مناسبی را در اختیار شما قرار میدهد تا مشتریان خود را به دوست تبدیل کنید ، حتی اگر آن مشتری هنوز قراردادی با شما عقد نکرده است.

مشتری را به بازاریاب تبدیل کن

بعضی از مشتریان پتانسیل بالایی برای فروش محصول یا خدمات شما در حیطه کاری خود دارند ، تا جایی که حتی گاهی اوقات خود شما از شنیدن ایده های خلاقانه او برای بکار بستن این خدمات شگفت زده میشود.
چنین مشتریانی را شناسایی کنید ، آنها را لیست کرده و نقشه راهی برای همراهی آنها تا رسیدن به مرحله بازاریابی تخصصی تهیه کنید. این فرایند بازاریابی هدفمند و توسعه پذیر امکان سود دهی را برای شما چندین برابر میکند.نقش پایگاه داده ای که تشکیل داده اید برای نیل به هدف تبدیل مشتری به بازاریاب اهمیتی کلیدی دارد.

و سخن پایانی : ارتباط ایجاد شده را حفظ کنید

حال شما به عنوان یک بازاریاب وارد جلسه شده اید و به عنوان یک دوست از جلسه خارج شده اید. این ارتباط دوستی را بطور ارگانیک و با کمک ابزارهایی مثل پایگاه داده خود ادامه دهید.
به عنوان مثال گاهی با مشتری خود تماس بگیرید و او را به دیدن یک رویداد مرتبط با شغل یا تخصص اش تشویق کنید ، حتی اگر به دلیل گرفتاری شغلی دعوت شما را نپذیرد نیز تماس شما تاثیر خود را در یادآوری شدن به مشتری گذاشته است.
پیامک تبریک تولد صمیمانه و هزاران دلیل و بهانه ی دیگر برای حفظ و نگهداری ارتباط با مشتری به شیوه ای دوستانه و ارگانیک.

6 توصیه درباره فروش محصول از زبان بازاریابان ارشد آی نوتی

6 توصیه درباره فروش محصول از زبان بازاریابان ارشد آی نوتی

6 توصیه درباره فروش محصول از زبان بازاریابان ارشد آی نوتی

بازاریابان ارشد آی نوتی گروهی همواره پیشتاز در بخش فروش و استمرار همکاری با مشتریان هستند که به رقم تلاش های خستگی ناپذیر چند سال اخیر بدون تعارف به یکی از قویترین تیم های فروش کشور (شاید پر بیراه نباشد که بگوییم قویترین و بزرگترین تیم فروش کشور) تبدیل شده است.
یکی از خصوصیات مهم و بارز مجموعه inoti همراهی همکاران و در دیدگاهی کلی تمرکز بر روی مفهوم مهمی به نام توان دهی بازاریاب است. بنابراین ما نیز بر آن شدیم تا قسمتی از تجربیات جمع آوری شده از زبان خود بازاریابان موفق را جمع آوری کنیم ، امیدواریم تا با همراهی و مشارکت شما در قسمت نظرات این مقاله هر روز تکمیل تر شود.

یک درصد از همراهی چندین همکار بسیار بیشتر از صد در صد توان خودتان است

جمله ای ارزشمند که برانگیزاننده ی یکی از بنیادی ترین نیروی اجتماعی در عالم است ؛ وحدت و همراهی. ایجاد یک سازمان فروش و ساختن روابط همکاری که منجر به حمایت روز افزون از یک دیگر در امر فروش و بازاریابی میشود با در نظر گرفتن چنین نگرش مهم و متعالی میسر میگردد.
این جمله بیان گر آن است که شما سعی کنید در هویت کسب و کارتان مفاهیم مهمی همچون همراهی و نگرش برد برد را بگنجانید.

بوکسورهای راست دست ، بازوی چپ خود را بیشتر تمرین میدهند

نقاط قوت بسیار خوب است ، اما باید دقت داشت که این نقاط ضعف هستند که منجر به شکست میشوند. در یک فرایند بازاریابی تیمی و گروهی همچنان که به تشویق و حمایت افراد با انگیزه تر و موفق تر میپردازید سعی کنید نقاط ضعیف تر را هم بررسی کرده و زمان مناسبی را برای همراهی و انگیزش این نقاط اختصاص دهید.

بزرگ فکر کن ، کوچک عمل کن ، هم اکنون شروع کن

بزرگ فکر کن : داشتن تفکرات بزرگ و فرایند خود انگیزشی همواره یکی از نیازهای ضروری در شغل بازاریابی است ، شما به عنوان یک بازاریاب باید بتوانید انتقال انگیزه و اشتیاق را هم به مشتریان و هم به سایر بازاریابان همکار خود داشته باشید.

کوچک عمل کن : یک مثال معروف میگوید که یک فیل را میتوان خورد اما لقمه لقمه ! به عنوان یک بازاریاب موفق که دیگران را به موفقیت و اقدام دعوت میکند ، خودتان نیز باید کارهای قابل شمارش مناسبی داشته باشید.
هم اکنون شروع کن : قسمت با ارزش کار در این مرحله نهفته است ، تمام آنچه از مطالب انگیزشی فراگرفته اید ، تمام مهارت های بازاریابی را که آموخته اید ، همه و همه را به کار ببندید و در تئاتر زندگی شغلی خود بازیگر نقش اول باشید.

در حفظ حرمت و جایگاه برندی که بازاریاب آن هستید غیرت به خرج دهید

فراموش نکنید جایگاه شغلی شما ، قسمتی از هویت فردی شما را شکل میدهد ، به هویت خود ارزش قائل باشید و برای معرفی هرچه بهتر برندی که با آن همکاری میکنید حداکثر تلاشتان را به خرج دهید.
یکی از بازاریاب ها در خاطراتش میگفت ، مشتری داشتم که قبلا به من یک نه جدی گفته بود و حدود یک سال از آن روزها میگذشت. اما نهایتا و تنها به خاطر دیدن سرسختی من در حمایت از برندی که با آن کار میکردم تصمیم به همکاری گرفت.

انتخاب های کوچک اما هوشمندانه 

دنیای ما از انتخاب های ما ساخته شده است ، هر انتخاب بزرگی حاصل چندین و چند انتخاب کوچک دیگر است . به انتخاب های کوچک خود اهمیت ویژه ای بدهید ، به عنوان مثال انتخاب افراد مناسب در زمان های مناسب برای توسعه کسب و کارتان ، همچنین بررسی چند حرکت بعدی در شطرنج بازاریابی های خود. مشورت در این موارد نقشی اساسی و بنیادی دارد.

صبر و پایداری

حتما بارها شاهد صحنه جوانه زدن گیاهی ظریف و کوچک از دل سنگ یا آسفالت سخت خیابان بوده اید. تصور این صحنه و تصاویری که از آن گرفته شده است یکی از سمبل های همیشگی صبر و پایداری و در نتیجه آن شکوفایی است.
در شرایط خاص صبور و پایدار باشید. به عنوان مثال ممکن است در لحظات مهمی از فرایند بازاریابی شما ، اختلالی بوجود آید ، اینجاست که صبور بودن به کار شما می آید و اگر شخص صبوری باشید خلاقانه ترین رویکرد را برای مدیریت شرایط اتخاذ خواهید نمود.
پایدار باشید ، در ذهنتان سازمان فروش خود را به قطراتی توصیف کنید که در جریانی پایدار نهایتا عمیق ترین غارهای جهان را خلق می کنند.
راه برای انسان های صبور و پایدار همیشه هموار میشود.



میزان آب مورد نیاز بدن در طی روز چقدر است؟

میزان آب مورد نیاز بدن در طی روز چقدر است؟

  • سحر بهرامی مقدم
  •  
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
  •  
  • ۰

آب در بدن نقش بسیار مهم و اساسی را بازی می کند که تا حد ممکن باید میزان تعادل آن را در بدنمان حفظ کنیم زیرا با نبود حتی ۱۰ درصد از حجم آب مورد نیاز بدن مشکلات زیادی برایمان به وجود می آید.

همانطور که می دانید یک فرد در طول روز باید میزان معینی آب بنوشد تا آب مورد نیاز بدن فرد تامین شود تا با نشانه ها و علائم کمبود آب مواجه نشود. از این رو با دانستن میزان دقیق آب مصرفی در طول روز می توانید آب مورد نیاز را به بدنتان برسانید.

 مقدار مصرف آب برای بزرگ سالان

آب مورد نیاز بدن چه قدر است؟

بیشترین بخش از بدن را آب تشکیل داده است به همین دلیل تمام اعمال و نقش آب در بدن بسیار مهم است، از جمله این نقش ها: دفع سموم از بدن، حمل مواد مغذی بدن، حفظ رطوبت بافت ها و ..

  •  سپهر چوب
  •  
  •  گالری اسپیناس

آب از طریق مختلفی وارد بدن ما می شود و از طریق مختلفی هم از بدن ما خارج می شود. آب از ۳ راه وارد بدن می شود، از جمله این راه ها میوه جات، سبزی جات و نوشیدنی ها و از ۳ راه هم از بدن خارج می شود، ادرار و اجابت مزاج، تعریق، تنفس.

نکته ای که قابل ذکر است این است که بدن قادر به ذخیره آب در مدت طولانی نیست به همین دلیل برای تامین آب مورد نیاز بدن یابد تعادل آن را در بدن حفظ کنیم. برای تامین آب مورد نیاز برای بدن باید به شرایط جسمی فرد نگا کرد، به طور تقریبی به ازای هر ۱ کیلو از وزن بدن باید ۳۵ میلی لیتر آب مصرف شود که با محاسبه کل وزن مقدار آب مورد نیاز بدست می آید. در کودکان له ازلی هر ۱ کیلو ۵۰ میلی لیر و در شیرخوارگان ۱۵۰ میلی لیتر به ازای هر یک کیلو بدن به آب احتیاج دارد.

تامین آب مورد نیاز بدن

در ادامه باید گفت که برای افراد بزرگسال به طور کلی ۱۰ تا ۸ لیوان آب ( ۲نیم لیتر) مناسب ترین میزان مصرف آب و تامین آب بدن است. این نیاز به آب در زنان شیرده ۷۰۰ الی ۶۰۰ میلی لیتر افزایش پیدا می کند.

معمولا تامین آب لازم برای بدن به صورت تشنگی بروز داده می شود که بدن از آن به عنوان پیامی برای تامین آب استفاده می کند. باید گفت که تشنگی در ۳ گروه از افراد ممکن است با کاهش آب بدن روبرو شوند: نوزادان شیر خوار، سالمندان و ورزشکاران حرفه ای که باید به تامین آب مورد نیاز بدنشان دقت زیادی کنند.

در طی روز چه میزان آب بنوشیم

معمولا  احتیاج بدن ما به آب از طریق تشنگی مشخص می شود اما راه دیگری هم برای تشخیص کم آبی بدن وجود دارد که آن تغییر رنگ ادرار است، زمانی که ادرار شما زرد کم رنگ باشد نشان دهنده این است که بدن از آب کافی برخوردار است اما اگر ادرارمان به رنک نارنجی بود به معنای کمبود آب بدن است، که با تامین آب از راه های مختلف به بدن و نوشیدن میزان معینی آب در طول روز می توانید این مشکل را حل کنید.